به گزارش ایران باران نیوز، عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با ۳۵۰ موشک و پهپاد در ساعات اولیه یکشنبه ۲۶ فروردین صورت گرفت بازتابهای مختلفی در جهان داشته است و واکنش های مختلفی از سوی کنشگران این عملیات در برداشته است.
پس از عملیات وعده صادق کابینه اسرائیل جلسات پی در پی را تشکیل داده است که چگونگی مقابله با حمله ایران را مورد بررسی قرار دهند.خروجی این جلسات به طور کلی نشان می دهد که اسرائیل به این عملیات پاسخ قطعی خواهد داد و گمانه زنی‌ها در رابطه با نحوی مقابله با ایران است که گزینه های که بیشتر محتمل است ضربه زدن به منافع ایران در کشورهای سوریه، عراق و یمن است که عواقب کمتری برای اسرائیل خواهد داشت چرا که حمله به خاک جمهوری اسلامی ایران خط قرمز نظام خواهد بود و طبق سخنان رئیسی رئیس جمهور کشورمان، کوچکترین اقدام اسرائیل با پاسخ کوبنده و دردناک ایران مواجه خواهد شد.

پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس با رئیس جمهور کشورمان از طرفین درگیری درخواست کرده که خویشتن داری خود را حفظ کنند. رئیسی نیز در این تماس تلفنی خاطرنشان کرده است که ایران خواهان تشدید تنش ها در منطقه نیست.

بایدن رئیس جمهور ایالات متحده نگرانی خود را از نشان دادن واکنش شدید نتانیاهو و کشاندن آمریکا به درگیری را متذکر شده و عکس العمل مقامات آمریکا نشان می دهد که ایالات متحده علاقه ای به درگیری با ایران ندارد.

سپاه پاسداران نیز در بیانیه ای اعلام کرده است هر گونه تهدید از سوی اسرائیل و آمریکا از مبدا هر کشوری که باشد با پاسخ متقابل ایران مواجه خواهد شد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل هم اقدام ایران علیه اسرائیل را مطابق بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به حملات اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه می‌داند و اگر رژیم اسرائیل در این رابطه مرتکب اشتباه دیگری شود پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود.

در جدیدترین عکس العمل‌ها وزیر خارجه آلمان برای جلوگیری از تنش‌ها به اسرائیل سفر می‌کند. برآیند اظهار نظر مقامات اروپایی در رابطه با حمله ایران به اسرائیل نشان می‌دهد اروپا سعی دارد در این موضوع دخالت نکند و از هر دو طرف می خواهند با خویشتن داری از وقوع جنگ جلوگیری کنند.

در واکنش به حمله ایران به رژیم غاصب صهیونیست چندین کشور اروپایی سفرای ایران را به وزارت خارجه کشورشان جهت عرض گلایه و جلوگیری از تنش فراخوانده اند.

تحلیلی که بعد از عملیات صادق وجود دارد این است که اکثریت مقامات اسرائیل به پاسخ عملیات نظامی بر علیه ایران و منافع ایران در کشورهای دیگر باور دارند و در حال رایزنی جهت متحد کردن کشورها و تشکیل ائتلاف بر علیه ایران هستند و تمایل دارند عملیاتی انجام دهند که واکنش ایران فراگیر و کوبنده نباشد بنابراین به فکر حملات سایبری بر علیه ایران نیز هستند.

در حقیت حمله موشکی و پهپادی ایران نقطه عطفی است که انگیزه و قوت قلب آزادیخواهان جهان شده است و اعتماد به نفس آنان را برای مبارزه به اوج رسانده است و هیمنه پوشالی رژیم غاصب صهیونیست با سیلی محکمی که از جانب دلاوران سپاه به آن وارد شد فرو ریخت.

علیرضا بهمنش

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

By سیاوش باران وند

خبرنگاری شغل، حرفه، عشق و هنر است. هنر و عشقی که با جان و دل آمیخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *