جلسه شورای اداری استان خوزستان بعد از ظهر یکشنبه نهم اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش ایران باران نیوز، در این جلسه که با حضور آیت الله موسوی فرد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز آیت الله کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری. سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر استان. استاندار خوزستان، فرمانداران، مدیران کل و ائمه جمعه و سایر مدیران و دست اندرکاران استان خوزستان برگزار شد. سخنرانان ضمن گرامیداشت دهه کرامت به برنامه های پیش روی استان برای برگزاری هر چه باشکوه تر این دهه اشاره کردند.

سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر استان با اشاره به اینکه استان خوزستان اولین میزبان امام هشتم (ع) بوده است اظهار داشت در دهه کرامت با حضور خدام امام رضا(ع) در استان خوزستان شور و شعفی در استان رخ می دهد که میبایستی با تشکیل کمیته های مختلف دهه کرامت را با بهترین برنامه ها اجرا کنیم تا کار بهتر جلوه دهد. و با اجرای برنامه ها و رویدادهای مذهبی دشمن به حاشیه رانده می شود.

حسینی محراب استاندار خوزستان ضمن گرامیداشت دهه کرامت خاطر نشان کرد برای برگزاری دهه کرامت مردم در کنار روحانیت در صحنه باشند و فرهنگ رضوی را رشد دهیم.
استاندار خوزستان روز معلم را به معلم ها، مدیران و کادر مدارس و هنرستان ها و همه کسانی که برای تربیت فرزندان ما زحمت می کشند تبریک گفت و ادامه داد حضرت امام(ره) تمامی کتاب های استاد مرتضی مطهری را مورد تأیید قرار می داد.
حسینی محراب ضمن تبریک هفته کارگر از کارگران و تلاشگران صحنه تولید کشاورزی، برق، معادن و سایر صنایع قدردانی کرد و اظهار داشت امیدواریم دین خود را نسبت به کارگران ادا نماییم.
استاندار خوزستان موضوعات مهم استان را در سال جدید اینگونه برشمرد:

زراعت چوب و زنجیره چوب را به خوبی اجرا باید کرد.

برای عمران روستاها در سال گذشته با کار انقلابی برنامه های زیادی انجام شده است و در این رابطه سپاه گام های بلندی برداشته است و خیلی از مشکلات را حل کرده است‌.

برای زیر ساخت تعداد۵۴ هزار قطعه زمین برای متقاضیان مسکن و جوانی جمعیت نیاز به کمک داریم. با بسیج امکانات استان و صندوق مسکن و با کار جهادی و به میدان آمدن بنیاد مسکن، شاهد اجرای برنامه های این حوزه خواهیم بود.

سال گذشته ۶۳ هزار شغل در استان خوزستان ایجاد شد و امسال ایجاد ۷۰ هزار شغل در دستور کار قرار گرفته است.

حرکت های عملیاتی برای ایجاد شهرک های صنعتی برای ایجاد اشتغال آغاز شده است.

احیای کارگاه های راکد و تعطیل با این ویژگی که این کارگاه ها امکان رقابت در بازار را داشته باشند.

رقم بالایی گندم در استان خوزستان تولید شده است که با توجه به بارندگی هایی که در پایان این هفته رخ می دهد میبایستی تمام امکانات اهم از سیلوها و خودروهای حمل و نقل بسیج شوند تا عملیات ذخیره گندم استان به خوبی انجام شود.

جهت تقویت صنایع تبدیلی استان همه بانک ها، سرمایه گذاران و فرمانداران وارد میدان شوند و کشاورزان نقش بهتری در صنایع تبدیلی ایفا نمایند.

پروژه های آب غدیر، فدک و کوثر در حال انجام است و همه دست اندرکاران برای محقق شدن این پروژه های آبرسانی تلاش کنند.

بودجه ای که امسال برای استان خوزستان در نظر گرفته شده نسبت سال گذشته ۷۲ درصد افزایش داشته است و این در حالی است که بودجه میانگین کشوری ۵۵ درصد بوده است. و مدیران برای جذب بودجه عمرانی که تا پایان شهریور فرصت دارد پایان مرداد به اتمام برسانند.

رفع سد معبر ها به کمک شهرداری ها و کمک مردم انجام گیرد.

طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در سال جدید پیگری خواهد شد.

نهضت آسفالت و میادین تره بار جدید در شهرها پیگیری خواهند شد.

مدیران استعدادها را به کار گیرند و افراد تنبل کنار گذاشته شوند.

در این جلسه آیت الله کعبی نماینده مجلس خبرگان با گرامیداشت دهه کرامت، روز معلم و هفته کارگر اظهار داشت: کرامت انسانی در پرتو اسلام ناب محمدی و آموزه های اهل بیت شکل می گیرد.

ایشان افزودند انسان ذاتا کریم است اما کرامت اکتسابی در حرکت انسان ها محقق می شود. و در سایه رهبری تحقق پیدا می کنند.
آیت الله کعبی در ادامه ضمن نکوداشت روز معلم ‌گفت: همه آثار شهید مطهری مورد تایید امام خمینی(ره) بودند. امام عقیده داشتند آثار شهید مطهری بسیار خوب و انسان سازند و کسی را سراغ نداریم که آثارش مثل شهید مطهری باشد.
نماینده خبرگان رهبری با توصیه به مدیران به آنها توصیه کردند از افراط و تفریط در بحث هزینه کرد پروژه ها اجتناب کنند.

ایشان با گلایه از وضعیت تسهیلات اعطایی استان گفتند میزان سپرده های بانکی استان در کشور، رتبه پنجم است در حالیکه میزان تسهیلات اعطایی به استان در رتبه ۲۷ کشور قرار گرفته ایم.

در جلسه شورای اداری استان به مناسبت روز معلم و هفته کارگر. نمایندگانی از این دو حوزه به ایراد سخنرانی پرداختند.

خبرنگار: علیرضا بهمنش

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

By سیاوش باران وند

خبرنگاری شغل، حرفه، عشق و هنر است. هنر و عشقی که با جان و دل آمیخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *