به گزارش ایران  باران نیوز، معاون سیاسی فرمانداری در نشست شهردار زیرآب و مدیران بخش پسماند دانش بنیان قرارگاه شهید همت با تاکید بر لزوم انجام اقدامات جدی تر در خصوص مدیریت پسماند اظهار داشت: دستگاه های متولی به ویژه شهرداری ها باید در خصوص مدیریت و دفع پسماندهای شهری و خانگی و پسماندهای بیمارستانی حساسیت ویژه ای داشته باشند و دستورالعمل ها و ضوابط بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

حمیدرضا اکبری مدیر قرارگاه کنشگران شهید همت نیز خاطرنشان کرد: اقداماتی که در حوزه پسماند انجام می شود به لحاظ زیست محیطی و بهداشتی برای جامعه اهمیت بالایی دارد و انتظار می رود همه دستگاه های اجرایی در راستای رفع مشکلات و کاستی های حوزه پسماند در بحث محل دپوی زباله شهرستانهای پل سفید و زیراب ، تخلیه اصولی فاضلاب و تفکیک زباله‌ها اهتمام جدی داشته باشند.
وی با بیان اینکه حل این معضل فقط با ارائه گزارش و جلسات بی خروجی نیست، گفت: اراده‌ ای جهادی از سوی شهرداری‌ها، شوراها و سایر نهادهای مسئول شهرستان و بعضا استان مشاهده نمی‌شود که باید این رویه، تغییر کند.
وی با تأکید بر اینکه موضوعی با این اهمیت برنامه جدی و جهادی می طلبد ، تصریح کرد: مرگ تدریجی طبیعت در مازندران با چنین وضعیتی از پسماند، زیر سرسبزی آن پنهان شده و در این مسیر نیازمند یک حرکت جهادی و انقلابی هستیم.
وی با بیان اینکه همه اقدامات محدود به تخصیص اعتبارات نیست، اظهار داشت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها ، ائمه جمعه و جماعات مشکلات را با مردم مطرح و در جهت فرهنگ‌سازی برای کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدأ گام بردارند.
مهندس بختیاری مدیر بخش دانش بیان قرارگاه شهید همت در پایان این نشست ضمن بحث و تبادل نظر درخصوص ساماندهی محل دفن زباله، مشکلات و معضلات زیست محیطی جایگاه دفن زباله شهری، تفکیک زباله‌ها و نحوه مدیریت اصولی پسماندهای پزشکی در سطح شهرستان های پل سفید و زیراب جهت رفع اصولی این برای کل استان اعلام آمادگی نمود.

5/5 - (1 امتیاز)

By سیاوش باران وند

خبرنگاری شغل، حرفه، عشق و هنر است. هنر و عشقی که با جان و دل آمیخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *