نوش‌داروی تاکسیرانی اهواز به معضل حمل و نقل شهری اهواز از یکی از کلان شهرهای مهم کشور که از نظر امکانات و خدمات دهی درجایگاه مناسبی قرار ندارد.

یکی از خدمات دهی مدیران شهری به مردم وضعیت حمل و نقل درون شهری است که با وسایل عمومی مثل مترو، اتوبوس و تاکسی انجام می شود.

وضعیت متروی اهواز که پروژه ساخت آن همزمان با چند کلانشهر آغاز شد در حالی هنوز راه اندازی نشده که سایر شهرها از آن بهره برداری کردند و در حال راه اندازی فازهای بعدی هستد. وضعیت اتوبوسرانی اهواز هم مانند بیشتر بخش ها با کمبودهای فراوانی دست و پنجه نرم می کنند.

 وضعیت تاکسی ها هم  نسبت به اتوبوس ها بهتر که نیست. هیچ‌ بدتر هم هست‌‌ تاکسی های که به گفته صفی خانی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز از مجموع 1955 دستگاه تاکسی 1700تاکسی فرسوده هستند که قرار است  25 اردیبهشت 75دستگاه و تا پایان مرداد 61 دستگاه تحویل ناوگان حمل و نقل شهری اهواز شود.

تحویل تنها 136دستگاه تاکسی در 6 ماهه نخست امسال شاید مرهمی باشد بر زخم های کهنه حمل و نقل عمومی شهر اهواز که آن هم امیدوار هستیم در مکان های عمومی شهر اهواز خدمت رسانی خود را انجام دهند و به جاهای خاص نقل مکان نکنند‌.

میزان تاکسی های فرسوده شهر اهواز نشان‌دهنده سیستم بیمار حمل و نقل شهری است که یکی از دلایل این امر داشتن مدیرانی است که به جای تلاش برای خدمت رسانی بیشتر به مردم و جذب اعتبار در حال و هوای دیگری سیر می کنند و تلاش آنها و برنامه های شان فقط و فقط برای حفظ پست و سمت شان است و مشکلات مردم دغدغه اصلی آنها به شمار نمی رود.

تاکسی های فرسوده اهواز بدلیل نبود نظارت کافی و همچنین عدم اعطای امکانات به رانندگان در  پایین ترین حد خدمات دهی قرار دارند‌‌ و با مسافرکش های شخصی تفاوتی ندارند.

 با احترام به تاکسیرانان زحمتکش در شهر اهواز تاکسی هایی هستند که هر چقدر دلشان بخواهد از مسافر کرایه می گیرند، در مسیرهای کوتاه و بین راهی به هیچ عنوان مسافر سوار نمی کنند، روشن کردن کولر که در خوزستان از اهم واجبات است در تاکسی های اهواز بیگانه است.

با وجود کمبود تاکسی در شهر اهواز. متاسفانه بسیاری از تاکسی ها نیز به تاکسی های اینترنتی پیوسته اند و به نوعی عملا از ناوگان حمل و نقل عمومی خارج شده اند با این وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر اهواز در دستان مسافرکش های شخصی قرار گرفته است که بدلیل عدم ساماندهی و عدم پاسخگویی و نظارت های کافی مشکلات عدیده ای را برای مردم بوجود آورده است.

برای برون رفت از این معضل میبایستی مسافرکش های شخصی ساماندهی شده تا در جهت اشتغال و همچنین حمل و نقل عمومی، کمک حال سازمان های خدمت رسان باشند. بر مدیران استانی از نمایندگان جدیدالورود و قدیمی گرفته تا استاندار، از معاونت هماهنگی عمرانی استانداری گرفته تا مدیر کل شهری استانداری از فرماندار و شهردار گرفته تا شورای شهر واجب است در وضعیت حمل و نقل شهر اهواز تلاش و درایت بیشتری به خرج دهند و از نهادهای نظارتی انتظار می رود به وظایف ذاتی خود در این زمینه عمل نمایند. امیدوار هستیم افق های روشنی در چشم انداز آینده اهواز پیش رویمان باشد.

علیرضا بهمنش

 

4.7/5 - (4 امتیاز)

By سیاوش باران وند

خبرنگاری شغل، حرفه، عشق و هنر است. هنر و عشقی که با جان و دل آمیخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *