امین میرزازاده کشتی گیر سنیگن وزن گتوندی مرد سال 1402 ایران شد. امین میرزازاده کشتی گیرفرنگی کار در وزن  130کیلوگرم زاده 18دی 1376 شهرستان گتوند از استان قهرمان پرور خوزستان است.

میرزازاده با چندین عنوان جهانی و آسیایی در رده های جوانان و بزرگسالان یکی از افتخارات کشتی خوزستان و ایران به شمار می رود که آخرین عنوان آن، قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا‌ در بیشکک قرقیزستان به دست آمد.

امین میرزازاده کشتی گیر لرتبار بختیاری بالاترین عنوان ورزشی خود را در سال 2023 در مسابقات قهرمانی جهان بلگراد به دست آورد.

میرزازاده در این مسابقات پس از غلبه بر تمام حریفان در فینال با شکست رضا کایالپ قهرمان ترکیه ای و دارنده 12مدال جهان و المپیک آقای سنگین وزن کشتی فرنگی جهان شد.

مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران با حضور وزیر ورزش و رئیس سازمان صدا و سیما، فدراسیون ها و قهرمانان کشور در رشته های مختلف ورزشی برگزار شد.

در فرایند جشنواره قهرمان ورزش ایران، در نظر سنجی که با حضور پنج میلیون نفری مردم صورت گرفت.

امین میرزازاده کشتی گیر فرنگی کار وزن 130 کیلوگرم، به عنوان آقای ورزش ایران انتخاب شد که این عنوان افتخار بزرگی برای استان خوزستان و رشته کشتی محسوب می شود.

رسانه ایران باران نیوز ضمن حمایت همه جانبه از ورزش، این افتخار بزرگ را به میرزازاده ورزشکار با اخلاق خوزستانی تبریک گفته و برای این ورزشکار آرزوی سربلندی وموفقیت های بیشتر و افتخارآفرینی در آوردگاه المپیک برای کشور عزیزمان را دارد.

علیرضا بهمنش

 

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *