موضوعات کارگری خط قرمز مجموعه شورای تامین و اداری شهرستان است/اعلام نارضایتی منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان از عدم حضور برخی از مدیران شرکت های مستقر شهرستان در جلسه کمیسیون کارگری:

 

به گزارش ایران باران نیوز، جلسه کمیسیون کارگری شهرستان به ریاست دکتر صالح زاده فرماندار شادگان و با حضور دکتر هاشم خنفری منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، شبیبی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شادگان، حسینی معاونت حوزه روابط کار اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان و هیئت همراه، موسوی فرمانده انتظامی شادگان، اعضای شورای تامین شهرستان و سایر اعضاء در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 

جمال صالح زاده فرماندار شادگان در این جلسه ضمن آرزوی قبولی طاعت و عبادات در ماه مبارک رمضان ماه پرخیر و برکت و با اشاره به وضعیت کارگری جامعه شهرستان، اظهار داشت: با عنایت به اینکه یکی از پتانسیل های قوی دکتر خنفری منتخب مردم شریف شادگان در مجلس شورای اسلامی اشراف به موضوع کارگری است و قطعا در بحث جلسات کمیسیون کارگری این را به فال نیک میگیرم و ان شاءالله منشا خیر و برکتی شود تا با بهره مندی از این ظرفیت در حوزه اشتغال شهرستان گام های موثری برداریم.

 

رئیس شورای اداری شادگان با اعلام نارضایتی و گله مندی اعضای شورای تامین و اداری شهرستان از عدم حضور برخی از مدیران شرکت های مستقر شهرستان در این جلسه گفت: انتظار می رود در جلسات آتی کمیسیون کارگری بصورت مستمر و منظم شاهد حضور مدیر عامل یا نماینده تام الاختیار شرکت ها خواهیم بود.

 

فرماندار شادگان همچنین به طرح های مهم اشتغالزایی در شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت پتروپالایش، توسعه فولاد شادگان و توسعه شیلات در انتظار دریافت مجوز هستند که تحولی مهم در حوزه اشتغال شهرستان ایجاد خواهند کرد.

 

فرماندار شادگان با بیان اینکه موضوعات جامعه کارگری خط قرمز مجموعه شورای اداری و تامین شهرستان است ادامه داد: با تشکیل اولین جلسه کمیسیون کارگری شهرستان با حضور مسئولین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان امیدوارم با تشریک مساعی که در شهرستان وجود دارد و با حمایت های منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی به امید خدا شاهد رفع معضل اشتغال در شهرستان خواهیم بود.

 

 

هاشم خنفری منتخب مردم شریف شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به نرخ بالای بیکاری در شهرستان شادگان، اظهار داشت: مشکلات جامعه کارگری باید بصورت هدفمند و قانونی پیگیری شود.

 

منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استناد قانونی برنامه ششم توسعه بحث عدالت در استخدام ها ،افزود: همه اولویت را به افرادی که ساکن محیط پیرامون شرکتها می باشند بعنوان بومی تلقی می شود و الزام آور خواهد بود که همه نیروها را می بایست از محیط پیرامون شرکت ها بکارگرفته شوند.

 

وی با بیان اینکه شرکت ها باید هرگونه استخدام ها را براساس ضابطه و قانون استخدام نمایند‌،بیان کرد:بحث اشتغال خط قرمز ما است و در عناوین و جاهای مختلف موضع خودمون را با توجه به ظرفیت های قانونی خواهیم گرفت.

 

خنفری بر لزوم صیانت از حقوق کارگران و ارتقاء امنیت شغلی تاکید کرد و گفت: با استناد ماده ۷ و ۱۰ قانون کار بمنظور ارتقای امنیت شغلی کارگران و جلوگیری از بهره کشی از کارگران شرکت های صنعتی و واحدهای کارگری از انعقاد قرارداد کار اعم از حجمی و روزمزد در قانون کار پیش بینی نشده و غیرقانونی تلقی می شود.

 

منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه شرکت ها ملزم هستند در جلسات کمیسیون کارگری حضور موثر و جدی داشته باشند و ان شاء الله بتوانیم تصمیمات خوبی در راستای رفع معضل بیکاری بگیریم و نظارت خوبی در حسن اجرای کارها خواهیم داشت.

 

در ادامه جلسه اعضای شورای تامین و حاضرین در جلسه به بیان مشکلات و موضوعات مختلف جامعه کارگری پرداختند.

خبرنگار: ناصر حکیمی

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *