به گزارش ایران باران نیوز؛ آنچه مهم است باید در سواد کوه حرکتهای کنشگری اتفاق بیافتد و مدیرانی که دایه انقلابیگری دارند پای کار آمده و خروجی جلسات خود را به سمت اجرایی شدن فرامین ولی امر مسلمین سوق دهند.

حمیدرضا اکبری ضمن بیان مطلب فوق در نشست با مدیر اداره فنی و حرفه ای شهرستان سواد کوه در خصوص آموزش کپو بافی و ترویج صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ویژه شهرستان سوادکوه توسط صنعتگران قرارگاه شهید همت، اظهار کرد: با هدف گسترش همکاری و استفاده از ظرفیت‌ها دو مجموعه برای تقویت نقش زنان در اقتصاد خانواده در مناطق عشایری و روستایی سوادکوه و یا هر جای دیگری از استان مازندران آمادگی لازم را داریم تا با منعقد نمودن تفام نامه جهادی مروج این صنعت باشیم.
وی همچنین افزود: با انعقاد این تفاهم نامه آموزش و ارتقاء سطح مهارت آموزی با هدف حرکت به سمت اشتغال پایدار در روستاها از دستاوردهای این طرح خواهد بود.
مدیر کنشگران تحول و توسعه شهید همت ادامه داد: در چهارچوب این تفاهم‌نامه سعی می‌ کنیم جشنواره‌ها، همایش‌ها و کارگاه‌های مختلفی را برگزار کنیم و در مسیر گفتمان رهبری گام های بلندی را برای روستاها و جامعه هدف دو دستگاه بهزیستی و کمیته امام ره برداریم.
اکبری گفت: این حمایت‌ها به مهاجرت معکوس در روستاها کمک کرده و شاهد ماندگاری جمعیت در روستاها خواهیم بود. غلامعلی کریمی مدیر مرکز آموزشی فنی و حرفه ای سواد کوه نیز در این نشست بیان داشت: پس از آموزش‌های لازم از سوی شما و برگزاری آزمون این زنان می‌توانند با دریافت کارت صنعتگری برای دریافت تسهیلات معرفی شوند.
وی افزود: همکاری برای برپایی نمایشگاه و استانداردسازی محصولات تولیدی و کمک به بازار فروش این محصولات صنایع‌دستی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه می تواند باشد.
کریمی در خاتمه تصریح کرد: توانمند سازی زنان روستایی و شهری و کمک به اقتصاد خانوار یکی از اهداف اصلی این تفاهم‌نامه است که امیدواریم با همکاری متقابل محقق شود.
در ادامه ضمن نشست با تعدادی از هنر جویان جهت هم اندیشی در خصوص چگونگی بر پایی کلاس های کپو بافی و جاجیم آلاشت سوادکوه برگزار شد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

By سیاوش باران وند

خبرنگاری شغل، حرفه، عشق و هنر است. هنر و عشقی که با جان و دل آمیخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *