به مناسبت نیم قرن مجاهدت و خدمات آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری  از‌ فرماندهی لشکر ۹۲ زرهی خوزستان تا اضافه کردن اصل ولایت فقیه در پیش نویس قانون اساسی آیت الله موسوی جزایری کارنامه مبارزاتی درخشانی در پیش از انقلاب از خود به جا گذاشته است حضور فعال وی در راهپیمایی‌های انقلاب و شرکت در مبارزات ضد رژیم شاهنشاهی همراه با گروه منصورون از فعالیت های این مجاهد نستوه است.

به گزارش ایران باران نیوز،‌ سردار احمد سید فرمانده قرارگاه کربلا در مراسم نکوداشت پدر معنوی خوزستان گفت: آیت الله موسوی جزایری موسس  گروه منصورون اهواز بوده است و برای این گروه علاوه بر مشاوره های دینی، اسلحه کلاشینکف، کلت و حتی پول تهیه می‌کرد و در پخش اعلامیه‌های حضرت امام نقش اساسی را در انقلاب ایفا می‌کرد و در چهارشنبه سیاه هم  نقش  اصلی در جمع کردن مردم برای حضور در مسجد اعظم  را اجرا کرد.

ایشان افزود: موسوی جزایری اولین فرمانده لشکر ۹۲ زرهی اهواز بعد از انقلاب بود و ضمن حضور مدا‌وم در خط مقدم جبهه .در دوران دفاع مقدس برای لشکرهای اعزامی به استان اسکان و امکانات پشتیبانی را فراهم می کرد. آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری که حدود پنج دهه از عمر با برکت خود را صرف خدمت به اسلام و انقلاب و کشور کرد در مسئولیت های گوناگونی همچون نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز، نماینده مجلس خبرگان از استان خوزستان و تهران، رئیس حوزه علمیه اهواز و توانست نقش تأثیرگذاری در تاریخ نیم قرن استان خوزستان‌ و تربیت نیروهای انقلابی و متعهد توسعه کمی و کیفی حوزه های علمیه، پایه گذار مراسمات پر شور مذهبی در مساجد و مناطق مختلف استان داشته باشد.

زعیم حوزه علمیه استان خوزستان درر روزهای آخر رسیدگی به پیش نویس قانون اساسی اصل ولایت فقیه را  پیشنهاد داد که به تصویب مجلس خبرگان قانون اساسی رسید.

آیت الله جزایری با تدریس در حوزه های علمیه استان خوزستان نقش به سزایی در تربیت طلاب و تحرک و پویایی حوزه های علمیه ایفا کرده است. شبکه ماهواره‌ای الاهواز که به زبان عربی تاسیس شد از جمله کارهای فرهنگی آیت الله جزایری در استان خوزستان به شمار می‌رود.

این شبکه ماهواره‌ای همانند شبکه‌های الکوثر و العالم تاثیرگذاری بسیاری در جهان و مخصوصاً کشورهای عربی داشته است.

تقدیر و تکریم از بزرگان سنت شایسته ای است که تداوم این حرکت فرهنگی نقش به سزایی در پویایی نخبگان دینی و علمی ایفا خواهد کرد.

رسانه ایران باران نیوز به پاس نیم قرن مجاهدت آیت الله موسوی جزایری سر تعظیم فرود آورده و برای ایشان سلامت و توفیق روزافزون را مسئلت دارد.

خبرنگار: علیرضا بهمنش

۴/۵ - (۴ امتیاز)

By سیاوش باران وند

خبرنگاری شغل، حرفه، عشق و هنر است. هنر و عشقی که با جان و دل آمیخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *