فرماندار هندیجان بر لزوم به کارگیری نیروهای بومی شهرستان هندیجان بر اساس ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه در شرکت های تابعه پالایشگاه گاز بیدبلند تاکید کرد:
به گزارش ایران باران نیوز ،حسین بحرکانی فرماندار به همراه جانشین ستاد فرماندهی انتظامی و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان ضمن دیدار با کیا احمدی نماینده پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس، از محل شرکت های طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) و مارون مناطق ماهشهر در حوزه هندیجان بازدید بعمل آورد .

فرماندار هندیجان در این باره گفت: استفاده از نیروهای توانمند بومی شهرستان هندیجان در این شرکت ها( پالایشگاه گاز بیدبلند) خواسته بحق مردم و از دغدغه های جدی آنها بوده به شکلی که این نارضایتی ها در بین جوانان افزایش یافته و باید به این حق مغفول مانده شهروندان پاسخ مثبت و فوری داده شود.

وی تحقق این مهم را مسئولیت اجتماعی مجموعه شرکت های تابعه پالایشگاه گاز بیدبلند در قبال مردم ولایت مدار هندیجان ذکر کرد و گفت: شرکت ها و پالایشگاه‌های نفتی و گازی به دلیل ارتباط نزدیکی که با جامعه پیرامون خود دارند باید به معنای واقعی نیز در توسعه محلی و بهبود اوضاع منطقه ایفای نقش کنند.

بحرکانی افزود: مجموعه نیروهای زحمتکش نظامی و امنیتی این شهرستان زمینه امنیت و آرامش را برای شرکت‌های نفتی و گازی منطقه فراهم کرده اند و باید آنها در برابر درخواست‌های منطقی که همانا بکارگیری جوانان بومی و انجام مسئولیت های اجتماعی است و کاری خلاف و غیرقانونی نیست، تمکین کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان هندیجان با اشاره به اهمیت اجرای ماده ۴۷ قانون ۵ ساله برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر بکارگیری نیروهای بومی در شرکت های نفتی، عنوان کرد: افزایش اشتغال باید با تاکید بر بکارگیری و استفاده از توانمندی نیروی های بومی با اولویت محل سکونت به شرکت ها و پیمانکاران پالایشگاه گازی بیدبلند انجام شود .

فرماندار هندیجان در ادامه برضرورت استفاده از ظرفیت نیروهای بومی در شرکت های نفتی و گازی منطقه تاکید کرد : متاسفانه مشاهده میکنیم شرکت های تابعه پالایشگاه گاز بید بلند طی دو سال اخیر علارغم ابلاغ استانداری خوزستان در خصوص قرار گرفتن این شرکت ها در جغرافیای محلی شهرستان هندیجان، قریب به ۷۰۰ نفر نیروی کار از شهرهای اطراف جذب کرده اند که سهم اشتغال مردم شریف هندیجان دراین مقوله دیده نشده است .

بحرکانی در پایان گفت: شرکت ها و پیمانکاران فعال در میادین نفتی و گازی شهرستان هندیجان از هر گونه جذب نیروی مورد نیاز به صورت خودسرانه و خارج از ضوابط قانونی به شدت خودرای و به منظور ساماندهی وضعیت اشتغال و پیشگیری از التهاب اجتماعی و تجمعات و چالش های کارگری شرکت های تابعه پس از استعلام لیست مورد نیاز از اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان هر گونه معرفی و جذب نیروی های انسانی جویای کار واجد شرایط پس از فرایند استعلام قانونی صورت پذیرد .

در ادامه این دیدار فرماندار هندیجان از محل شرکت های طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) و مارون مناطق ماهشهر که از پیمانکاران پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس میباشند بازدید بعمل آورد.

خبرنگار ناصر حکیمی

۵/۵ - (۱ امتیاز)

By ناصر حکیمی

خبرنگار کسی است که هرروز دنیا و اتفاقات آن را می بیند.او همه چیز را از نزدیک زیر نظر دارد و اخبار را برای جامعه منتشر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *