به گزارش ایران باران نیوز و به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارشی درباره نوع رفتار رزمندگان مقاومت فلسطین با شهرک‌نشینان منتشر کرد.

براساس گزارش امروز (سه‌شنبه) وبگاه «قدس»، «روتیم» شهرک‌نشین اهل کیبوتس «کفارغزه» در جنوب غرب اراضی اشغالی در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی لحظه ورود نیروهای مقاومت به خانه‌اش را این طور روایت می‌کند: «در زمان آغاز حمله، کودکانم خواب بودند. من وارد پناهگاه شدم تا در کنار آن‌ها باشم. درِ پناهگاه را بستم».

روتیم ادامه می‌دهد: «به آن‌ها گفتم بیرون خطرناک است و آدم‌های بد آنجا هستند. لحظاتی بعد، صدای ورود ناگهانی [نیروها] به خانه‌ام را شنیدم؛ شنیدم که دارند در خانه‌ام به زبان عربی صحبت می‌کنند. سعی کردم درِ پناهگاه را محکم هل دهم تا نتوانند وارد شوند».

او اضافه می‌کند: «اما ۶ نیروی [مقاومت] در خانه‌ام بودند. آن‌ها موفق شدند درِ پناهگاه را باز کنند. یک گلوله به درِ پناهگاه شلیک کردند. این گلوله فقط من را زخمی کرد و سپس به کمد اصابت کرد. نیروها وارد پناهگاه شدند و من به آن‌ها گفتم دو تا بچه اینجا هست! این اولین چیزی بود که به آن‌ها گفتم».

روتیم می‌افزاید: «این را به زبان انگلیسی به آن‌ها گفتم و آن‌ها لحظه‌ای ما را نگاه کردند و یکی از آن‌ها به زبان انگلیسی به ما گفت: نگران نباش. ما مسلمان هستیم و به شما آسیب نخواهیم رساند. از یک طرف با شنیدن این حرف‌ها غافلگیر شدم و از طرف دیگر استرسم کم شد».

بین الملل / غرب آسیا

روایت یک شهرک‌نشین از رفتار نیروهای مقاومت با زنان و کودکان

او در ادامه می‌گوید: «من کنار بچه‌هایم نشستم و نیروهای [مقاومت] یک صندلی از اتاق غذاخوری آوردند. یکی از نیروهای مسلح تمام‌وقت در پناهگاه در کنار ما بود و بقیه در خانه دائم این طرف و آن طرف می‌رفتند. یکی از آن‌ها موزهای روی میز را دید و به من گفت: من می‌توانم یکی بردارم؟ (لبخند روتیم) گفتم: بله! می‌توانی یکی برداری».

روتیم روایت می‌کند: «پسر بزرگم کمی استرس داشت؛ اما دخترم خیلی تحت تاثیر قرار نگرفته بود و با تبلتش داشت بازی می‌کرد. آن سلاح‌ها خیلی بچه‌هایم را نترسانده بودند. اولش آن‌ها در کنار پناهگاه با یکدیگر گفت‌وگو می‌کردند؛ به زبان عربی صحبت می‌کردند. پسرم از من پرسید: یعنی دارند به عذرخواهی از ما فکر می‌کنند؟ (لبخند روتیم) من به پسرم گفتم: این طور به نظر نمی‌رسد».

او در پایان گفت: «حدود دو ساعت در خانه‌ام بودند و در آخر هم یکی از آن‌ها درِ پناهگاه را بست و همگی خارج شدند».

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین تصاویری را از دیوار خانه‌ها بعد از ورود نیروهای مقاومت به آن‌ها منتشر کرده که روی آن‌ها نوشته شده: «قسام کودکان را نمی‌کشد».

۵/۵ - (۱ امتیاز)

By سیاوش باران وند

خبرنگاری شغل، حرفه، عشق و هنر است. هنر و عشقی که با جان و دل آمیخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *