به گزارش ایران باران نیوز، تقویم پر از مناسبت های ملی و مذهبی است که در کنار مناسبت های ایرانی، مناسبت های جهانی هم برای بسیاری از روزهای سال نامگذاری شده است.

پنجم اردیبهشت 1403 برابر با ۲۴ آوریل 2024 است که در بخش ایرانی روز خاصی در تقویم دیده نمی شود اما در بخش مناسبت خارجی 24 آوریل، روز جیغ زدن، روز کمک به حیوانات و روز جلوگیری از هدر رفت غذا نامگذاری شده است که در نوع خود برای ما ایرانی ها بعضی از این نامگذاری ها جالب به نظر می رسد.

از میان این مناسبت های 24 آوریل روز جهانی جیغ زدن شاید در نگاه اول مسخره به نظر برسد اما در خارج از کشور این روز را جشن می‌گیرند و برای آن اهمیت زیادی قائل هستند.

در علم روانشناسی جیغ زدن راهی برای تخلیه فشارها و اضطراب در جوامع پرتنش و شلوغ است. روانشناسان بر این عقیده هستند که جیغ زدن یکی از راه های شفابخش برای جلوگیری از فشارهای عصبی و استرس است در حقیقت فرد با فریاد زدن و جیغ کشیدن در فضایی که باعث مزاحمت کسی نباشد فشار و استرس و احساسات منفی خود را از بین می برد و به آرامش می رسد.

در واقع جیغ زدن با پیشینه دو هزار ساله به عنوان مکمل طب سنتی جهت درمان فشارهای عصبی و کنترل اضطراب و رهایی از افسردگی کاربرد داشته است بطوریکه بعد از جیغ زدن فرد احساس آرامش بیشتری به دست می آورد.

روش های مختلفی برای جیغ کشیدن وجود دارد که می تواند برای درمان فرد استرسی تاثیرگذار باشد.

برای یک جیغ زدن مفید ابتدا بایستی اطراف شما کسی نباشد و یا اگر کسی در اطراف شما هست آن را از این عمل آگاه کنید سپس به چیزهایی که باعث ناراحتی شما شده است فکر کنید و بحالت درازکش با صدای بلند و از اعماق وجود فریاد بزنید پس از آن تنفس خود را به حالت عادی بازگردانید.

اگر این مراحل درست انجام شود شما به آرامش رسیده و احساس سبکی می کنید. جیغ زدن با حالت آواز و همچنین جیغ کشیدن در بالش از روش هایی است که سریع تر و ساده تر فرد را به نتیجه دلخواه می رساند.

شایان ذکر است در هنگام جیغ کشیدن مطمئن شوید که تنفس شما با مشکل مواجه نمی شود و اینکه این عمل شما مزاحمتی برای کسی ایجاد نخواهد کرد.

علیرضا بهمنش

 

5/5 - (3 امتیاز)

By سیاوش باران وند

خبرنگاری شغل، حرفه، عشق و هنر است. هنر و عشقی که با جان و دل آمیخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *