به گزارش ایران باران نیوز، نیروی انتظامی کشور یکی از ۲۶ نهاد مرتبط با طرح عفاف و حجاب است که طرح نور را از بیست و پنجم فروردین ماه اجرا خواهد کرد.

طرح نور که با هدف رعایت حجاب توسط بانوان در معابر عمومی، خودروها و صنوف اجرا خواهد شد به صورت ایجابی بوده و تا جایی که مقدور است از رفتارهای سلبی توسط نیروی انتظامی پرهیز خواهد شد.

نیروی انتظامی در این طرح علاوه بر برخورد با بانوان در معابر و خودروها با اصناف نیز برخورد خواهد کرد و اصنافی که متصدیان بدحجاب داشته باشند و حتی به مشتریان بدحجاب خدمات ارائه کنند در مرحله اول با تذکر شفاهی و برای بار دوم با برخورد قانونی که همان پلمب مغازه است روبرو خواهند شد.

در کشور ۲۶ نهاد مسئول طرح عفاف و حجاب هستند که شاید نیروی انتظامی آخرین نهادی باشد که در ارتباط با این طرح قرار گرفته است اما به دلایل مختلف ۲۵ نهاد دیگر که در صدر آنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، مرکز زنان و خانواده و وزارت بازرگانی … قرار دارند نیروی انتظامی بنا به وظیفه و مطالبه اکثریت مردم، دست بکار شده است.
نکته حائز اهمیت برای مردم این است که فیلم و عکس گرفتن از پلیس در حین انجام وظیفه و فرستادن تصاویر برای شبکه های معاند جرم تلقی شده و با این افراد برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

نیروی انتظامی استان خوزستان در راستای طرح حجاب و عفاف اطلاعیه ای صادر نمود که همزمان با سراسر کشور این طرح توسط فراجا در استان خوزستان نیز اجرایی خواهد شد.

اجرای طرح عفاف و حجاب اگر با روش های ایجابی صحیح و در کمال آرامش انجام شود بدون شک دستاوردهای ارزنده ای برای نظام و بنیاد خانواده خواهد داشت.

علیرضا بهمنش

3.8/5 - (5 امتیاز)

By علیرضا بهمنش

خبرنگاری حرفه نام‌آوری و نان‌آوری نیست؛ هنر کشف و درک حقیقت و بیان دلیرانه آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *