به گزارش ایران باران نیوز، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان هندیجان در مصاحبه با خبرنگاران حوزه ی این مرجع ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: مرجع قضائی به مناسبت پاسداشت حقوق شهروندان و در راستای کاهش حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال با تأکید بر نظارت و کنترل دقیق والدین بر فرزندان خود، از بروز حوادث تلخ و ناگوار پیشگیری نمایند.
وی با بیان اینکه با پرهیز از رفتارهای پر خطر، زندگی را برای خود و دیگران تلخ نکنیم، اظهار نمودند: والدین از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی توسط فرزندان جلوگیری کنند تا آنها سرور شادی زندگی را در صدای مهیب نارنجک و مواد محترقه به سکوت و غم تبدیل نکنند.
وی با تأکید بر اینکه والدین باید بر رفتارهای هیجانی نوجوانان و جوانان خود نظارت منطقی داشته باشند، بیان کرد: نظارت و کنترل منطقی بر رفتارهای جوانان و تخلیه مثبت هیجانات، سد محکمی در برابر آسیب پذیری از مواد محترقه بوده و والدین باید آسیبهایی که از ناحیه مواد محترقه متوجه جوانان است، را به فرزندان خود گوشزد کنند.
ایشان افزودند: اطلاع رسانی هدفمند و جامع هشدارهای قضایی و انتظامی و توسعه برنامه های آموزش همگانی راهکاری مطمئن و اثر بخش در کنترل و پیشگیری از آسیبهای مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال است.
وی در پایان گفت: قانون شکنی و ایجاد مزاحمت در هیچ آئین و فرهنگی پذیرفته نیست و مراجع قضائی و پلیس با هنجارشکنان و برهم زنندگان آرامش مردم و جامعه در آستانه آخرین چهارشنبه سال(چهارشنبه سوری) بدون اغماض و مماشات برخورد خواهد کرد و با اشاره به اینکه آرامش روحی، روانی و سلامت جسمی مردم، حفظ امنیت و آرامش جامعه از اولویتهای مراجع قضائی و انتظامی است، گفت: چنانچه فردی بخواهد به حقوق مردم تعدی کرده و با ایجاد بی نظمی و قانون شکنی در جامعه آرامش مردم را به هم بزند با قاطعیت برخورد خواهد شد.
خبرنگار ناصر حکیمی

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

By سیاوش باران وند

خبرنگاری شغل، حرفه، عشق و هنر است. هنر و عشقی که با جان و دل آمیخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *