تبعیض در توسعه روستایی یک جریان ضد تکام و جایز نیست !

به گزارش ایران باران نیوز و رسانه قرارگاه کنشگران توسعه و تحول شهید همت در نشست هم اندیشی و هم افزایی تعدادی از دهیاران بخش راستوپی بخش مرکزی سواد کوه حمید رضا اکبری مدیر این قرا رگاه گفت: طرح تحول روستایی باید با هدف رفع عقب‌ماندگی‌های برنامه‌ توسعه و عمران و در جهت توسعه و رونق اقتصادی در مناطق روستایی اجرا شود. و در این را تبعیضی نباید مشاهده شده و مدیری که در این راستا گام مثبتی بر ندارد در دولت انقلابی و جهادی سیزدهم جایگاهی ندارد .چرا که دولت سیزدهم دولت همدلی و مساوات است .
اکبری با اشاره به مشکلات روستاهای شهرستان سوادکوه افزود: برنامه‌هایی در جهت اجرای اهداف و سیاست‌های دولت در روستاها و مناطق محروم در قالب سند تحول دولت سیزدهم برای پیشرفت و آبادانی روستاها پیش بینی شده است.
وی خاطر نشان کرد: طرح مزبور حوزه‌های زیرساختی و عمرانی، اقتصاد و اشتغال و همچنین مسائل فرهنگی و اجتماعی شامل برخورداری همه روستاهای شهرستان سوادکوه از امکانات برق، گاز، آب شرب، احیای قنات‌ها، اجرای عملیات آبخیزداری و مسکن روستایی را دنبال می کند. و در این راستا مدیر انقلابی با اجرای الویت هایی بایستی گام های موثری را در ایجاد تحول روستایی بر دارد.
مدیر قرارگاه شهید همت اشتغال روستایی را مساله محوری این شهرستان دانست و تصریح کرد: اجرای طرح تحول روستایی با ظرفیت‌های خوبی که در ارائه تسهیلات اشتغال و فرصت‌های مختلف این شهرستان وجود دارد نقش مهمی در افزایش اشتغالزایی در روستاها دنبال می کند و ما به عنوان کنشگران این مهم را دنبال می کنیم که متاسفانه برخی مدیران با ما همکاری ندارند.
وی اظهار داشت: در حوزه اجتماعی نیز ما شاخص‌هایی مانند روستای بدون اعتیاد، بدون طلاق و فرزندآوری را دنبال می‌کنیم که این مهم با همکاری دهیاران و اعضای شورای روستاها محقق می شود.
حمیدرضا اکبری در جهت تحقق هدف‌گذاری‌های تعیین شده در اجرای طرح تحول روستایی گفت: دهیاران به عنوان مسئول و متولی اصلی روستاها، می‌توانند نقش بسیار پر رنگی را در تحقق طرح تحول روستایی ایفا کنند. و مسئولین بالادست در شهرستان باید جایگاه دهیاران را تکریم کنند و نباید در جلسات با دیگر دستگاه ها جایگاه آنان را تضعیف کنند. دهیار نماینده عالی دولت در روستا محسوب می شود.
وی در آخر افزود: طرح تحول روستایی دارای موضوعات زیر ساختی متعددی است که باید طبق نیازها و با محوریت خود روستا انجام شده و دهیاران مدیریت آن را بر عهده دارند.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

By سیاوش باران وند

خبرنگاری شغل، حرفه، عشق و هنر است. هنر و عشقی که با جان و دل آمیخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *