به گزارش خبرنگار ایران باران نیوز ازشادگان، دکتر صالح زاده فرماندار شادگان از  برگزاری نخستین  یادواره عملیات «فرمانده‌ کل‌ قوا- خمینی‌ روح‌ خدا» در بخش دارخوین خبر داد و افزود: در آستانه ۲۱ خرداد سالروز عملیات ظفرمندانه «فرمانده‌ کل‌ قوا- خمینی‌ روح‌ خدا» شادگان این یادواره برای اولین بار در روز یکشنبه مورخ ۲۱ خرداد ماه سالجاری بعد از نماز مغرب و عشا در محل مسجد امام علی (ع) شهر دارخوین برگزار خواهد شد.
صالح زاده با بیان اینکه شهرستان شادگان نقطه عطفی در دفاع مقدس بود، اظهار داشت: شهرستان شادگان در طول هشت سال دفاع مقدس یکی از مناطق بسیار مهم و تأثیرگذار در بخش پشتیبانی در راستای شکست حصر آبادان و فتح خرمشهر بود.
فرماندار شادگان در پایان گفت: عملیات فرمانده کل قوا بعنوان اولین عملیات پیروزمندانه پس از عزل بنی صدر خائن باعث ایجاد شور و اشتیاق به پیروزی های بیشتر در رزمندگان دفاع مقدس گردید و هیمنه شکست ناپذیری ارتش بعثی را در هم شکسته و مقدمه پیروزی های رزمندگان اسلام را فراهم نمود.
لازم به ذکر است: مشکل‌آفرینی‌ها و کارشکنی‌های «بنی‌صدر» آن قدر برای رزمندگان و فرماندهان ایرانی عذاب‌آور شده بود که پس از برکناری‌ وی‌ از فرماندهی‌ کل‌ قوا، در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۶۰ به‌ پیشنهاد و استقبال‌ همه‌ فرماندهان‌ جنگ‌ قرار شد عملیاتی‌ که‌ در جبهه‌ «دارخوین» در حال انجام بود، به علامت رضایت‌ از این‌ کار حضرت‌ امام، «فرمانده‌ کل‌ قوا- خمینی‌ روح‌ خدا» نامگذاری شود.
عملیات «فرمانده‌ کل‌ قوا- خمینی‌ روح‌ خدا» کلیدی برای باز شدن طلسم محاصره آبادان و آزمایشی برای عملیات‌ بزرگ‌ ثامن‌الائمه بود، در این‌ حمله‌ با سه کیلومتر پیشروی، مواضع‌ محکم‌ و مهم‌ دشمن‌ در این‌ جناح‌ به‌ تصرف‌ درآمد و دست‌ کم ۳۲ دستگاه‌ تانک‌ و نفربر منهدم و ۱۴۹۶ تن‌ از نیروهای‌ دشمن‌ کشته، زخمی‌ و اسیر شدند.
همچنین در راه به دست آوردن این پیروزی، ۱۲۰ تن از رزمندگان سپاهی به شهادت رسیدند.

این عملیات‌ توسط‌ سردار رحیم‌ صفوی‌ و شهید حسن‌ باقری‌ طراحی‌ و اجرا شد که‌ فرماندهی‌ سه محور اصلی‌ آن‌ را شهیدان‌ «منصور موحدی»، «پهلوان‌نژاد» و «رضا رضایی» بر عهده‌ داشتند.
خبرنگار: ناصر حکیمی

3/5 - (1 امتیاز)

By ناصر حکیمی

خبرنگار کسی است که هرروز دنیا و اتفاقات آن را می بیند.او همه چیز را از نزدیک زیر نظر دارد و اخبار را برای جامعه منتشر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *