به گزارش ایران باران نیوز از هندیجان در جلسه ستاد مدیریت شهرستان هندیجان به ریاست عبدالحسن دریائی فرماندار با محوریت اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از وقوع آتش سوزی مزارع و مراتع  برگزار شد.
فرماندار شهرستان گفت: باتوجه به فصل برداشت گندم و جواز زمینهای کشاورزی ممنوعیت هرگونه آتش سوزی بقایای گیاهی محصولات زراعی جهت جلوگیری از انتشار آلایندگی های زیست محیطی با توجه به قانون ماده ۲۰ هوای پاک ضمن معرفی به دادگاه و برخورد قضایی با کشاورزان متخلف سهمیه آنان از نهادهای حمایتی دولت( شامل کود،بذر، سوخت) حذف خواهد شد.
وی افزود: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، فضای مجازی و رسانه های جمعی به منظور فرهنگ سازی و آگاه سازی کشاورزان نقش مهمی در جهت جلوگیری از آتش سوزی مزارع دارد.
در ادامه رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان هندیجان خواهان تشکیل کارگروهی متشکل از ادارات محیط زیست، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی جهت بررسی میدانی حریق و شناسایی عوامل آتش سوزی و معرفی به مراکز قضایی شدند.
دعوت از سرمایه گذاران و استفاده از ماشین آلات به روز جهت بسته بندی و انبار کاه و کلش از دیگر اقدامات مورد تاکید فرماندار شهرستان هندیجان در جلسه بود.
خبرنگار ناصر حکیمی

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

By ناصر حکیمی

خبرنگار کسی است که هرروز دنیا و اتفاقات آن را می بیند.او همه چیز را از نزدیک زیر نظر دارد و اخبار را برای جامعه منتشر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *