بازدید و نشست هم اندیشی نماینده وزیر و جانشین قرارگاه همه جانبه روستاهای وزارت کشور با شوراها و دهیاران راستوپی سواد کوه

به گزارش ایران باران نیوز و به نقل از رسانه قرارگاه مردمی کنشگران تحول و توسعه شهید همت در این نشست که در دهیاری روستا ورسک راستوپی سواد کوه با حضور مسولین منابع طبیعی و ابخیز داری سوادکوه، بخشدار مرکزی، جانشین قرارگاه توسعه همه جانبه روستاهای وزارت کشور و مدیر قرارگاه مردمی شهید همت برگزار گردید.

سردار علی در مشاور وزیر کشور بیان داشت: در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت باید در سواد کوه اهتمام ویژه ای گرفته و از تخریب منابع طبیعی جلوگیری شود.

وی در ادامه بیان داشت: در بازدید امروز ما جنگل ها در راستوپی سوادکوه آسیب جدی دیده است لذا جا دارد بطور جدی در راستا ی احیاء جنگلهای این منطقه فکری چاره اندیشی کرد.

نماینده وزیر کشور ادامه داد: با تخلفاتی که موجبات تخریب منابع طبیعی انجام می شود بی هیچ گونه چشم پوشی و باجدیت باید برخورد شود.

در این نشست فریاد پایدار رئیس منابع طبیعی سوادکوه اظهار داشت: در سامانه عرفی ۴۰ هزارهکتار ۸۰٪ این سامانه مشخص شده که دامدار باید آن را تقویت کند.

وی همچنین بیان داشت: ما با تخلفات به جد برخورد می کنیم اما مجازات تعیین شده متناسب با جرم نیست که باید در این رابطه قانون گذار فکری اساسی کند.

در این نشست محمد مهدی قلی زاده بخشدار مرکزی سوادکوه و حمید رضا اکبری مدیر قرارگاه مردمی کنشگران شهید همت با بیان اینکه نگهداشت و حفظ اراضی منابع طبیعی باید با مشارکت مردم انجام بپذیرد تفاهم نامه ای با امضاء مشاور وزیر کشور و رئیس منابع طبیعی سوادکوه و بخشداری مرکزی دال بر کشت ۲۰۰ هزار اصله درخت در روستاهای راستوپی و آموزش دهیاران در خصوص نگهداشت و کاشت درخت و همچنین احصاء مشکلات، تخلفات و تداخلات منابع طبیعی بر اساس گزارشات دهیاران و بخشداری مرکزی با تایید منابع طبیعی شهرستان سوادکوه آماده و به قرارگاه جهادی وزارت کشور ارایه گردد.

همچنین ناظر مقیم این تفاهم نامه بر عهده قرارگاه مردمی کنشگران تحول و توسعه شهید همت نهاده و مشاوره ها بر عهده منابع طبیعی سواده سپرده شد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *