به گزارش ایران باران نیوز؛ علی نورسته ملقب به استاد باباعلی بیان کرد: پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای وابسته به نیروی محرکه یعنی نیروی انسانی است و بالاترین نیروهای انسانی را می‌توان در بین جوانان یافت.
آنچه که مانع رشد جوانان امروز شده است، از دیدگاه من به هم خوردن تعادل در یک سیستم کلی نگر می‌باشد و لازمه تعادل قرار گرفتن هر چیزی در جایگاه خودش است که این جایگاه کاملاً پویا بوده و با توجه به ظرفیت آن فضای رشد و تکامل مهیا می‌شود.
مسئول انجمن علمی روانشناسی شورای عالی جوانان در مشهد اظهار کرد: جوانان امروز ما نیاز به پذیرش، روشنگری، حمایت، کشف و شناسایی این ظرفیت‌ها در جهت تعادل تکامل و پویای زندگی به دور از آسیب ها را دارند.
جامعه جوان ما اکنون غنی از توانمندی‌ها، پشتکار، تفکر، خلاقیت و قدرت هستند که برای پیشرفت این نیروی عظیم نیاز به سیستمی کارآمد و مدیریتی غنی از تخصص و تجربه جهت شناسایی و پرورش و هدایت این نیرو به سوی ساخت کشوری آباد و جهان شمول است.

سیستمی که با پذیرش و اعتباربخشی به این نیروی محرکه قدردان آن باشد و آن را به جهانی بزرگتر گسترش دهد و در مسیر جهانی شدن هوشیارانه به آسیب‌های ممکنه پرداخته ‌و تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کند.
متاسفانه یکی از مصادیق این چالش‌ها فضای مجازی است ‌که آسیب جدی آن هدر رفتن سرمایه جوانی است‌ در صورتی که اگر همین موضوع به صورت کارشناسانه با پیشبرد اهداف والا در راستای توسعه مورد توجه و بهره برداری قرار بگیرد چه بسا فرصت های بسیاری را فراهم می آورد.
آنچه که امروزه به عنوان آسیب اجتماعی معرفی می‌شود فقدان پویایی جوانان می‌باشد در حالی که اساس آسیب این است که دشمنان هوشیارانه در فضای مجازی عمل می‌کنند تا آسیب جدی به جوانان وارد کنند.
ایشان در این راستا خاطرنشان کردند:
در قرن حاضر نظریه های روانشناسی مختلفی به حیطه گستره رشد جوانان پرداخته‌اند و ما امروز با توجه به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی نیاز به نظریه های بومی و انقلابی داریم که پاسخگوی جوانان خود در جهت پیشرفت و تحول آنان در بستر فرهنگ و جامعه باشد تا به هویت آنان آسیب وارد نشود.
علی نورسته گفت: در مصداق فضای مجازی پیشنهاد می‌کنم بعد از بررسی عوامل تاثیرگذار راهبردهای توسعه و پیشرفت و با سوق دادن جوانان به سمت علم حقیقی فضای مجازی در بستر داخلی و جهانی ایجاد بینش و آگاهی کرده تا بتوانند با خودباوری و خودکارآمدی فرهنگ غنی خود را به تمام جهان گسترش دهند.
بالاترین نیروهای انسانی را می توان در جوانان پیدا کرد یا در مصداقی دیگر از چالش های جامعه امروز ما عدم درک صحیح جوانان از اسلام می باشد و در مسیر هوشیارانه به آسیب های ممکن پرداخته و تهدیدها را به فرصت ها تبدیل می کند، جهت معرفی اسلام ناب محمدی و انقلابی می توانیم جوانانی انقلابی پرورش بدهیم.

۳.۳/۵ - (۶ امتیاز)

By سیاوش باران وند

خبرنگاری شغل، حرفه، عشق و هنر است. هنر و عشقی که با جان و دل آمیخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *