به گزارش ایران باران نیوز جلسه اقتصاد دریا شهرستان به ریاست جمال صالح زاده فرماندار شادگان و با حضور سایر اعضاء با محوریت بررسی راهکارهای رفع مشکلات بندر و بررسی راهکارهای توسعه اقتصادی بندر شادگان در محل فرماندای بر گزار شد.

جمال صالح زاده فرماندار شادگان در این جلسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س)،اظهار داشت: این شهرستان از ظرفیت های اقتصادی بسیار خوبی در حوزه دریا برخوردار است که بخش مهمی از آن در زمینه گردشگری می باشد.

فرماندار شادگان با بیان اینکه احداث اسکله گردشگری در بندر شادگان از ظرفیتهای مهم اقتصادی دریا می‌باشد، افزود:مطالعات احداث اسکله گردشگری توسط اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با هدف ایجاد محیطی با نشاط برای شهروندان و گشت های دریایی در کنار بندر تجاری و تالاب بین المللی شادگان انجام شده است که لازم است اداره بندر و دریانوردی جهت تسریع در آغاز عملیات اجرایی این پروژه تلاش نماید.

صالح زاده با بیان اینکه دستگاه‌های متولی برای احصاء مزیت های اقتصادی دریا در سطح شهرستان بصورت ویژه ورود کنند، گفت: دلایل عدم فعال سازی ومشکلاتی که در این ظرفیت‌ها وجود دارد باید احصاء شود و گزارشات تخصصی ادارات به فرمانداری ارائه شود.

فرماندار شادگان افزود: توسعه پرورش ماهی در شهرستان ظرفیت بسیار خوبی است که از مسئولان محیط زیست استان انتظار می رود در این زمینه کمک شایانی به شهرستان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تجارت از بندر شادگان می‌تواند به اشتغال شهرستان وکاهش بیکاری جوانان نقش بسزایی داشته باشد ،گفت: امیدواریم همه دستگاه‌های متولی با تشریک مساعی که با بندر خواهند داشت بحث اقتصادی دریا و فعالسازی بندر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا شاهد فعالیت‌های بهتری در این بندر باشیم.

فرماندار شادگان در پایان با تاکید بر برگزاری منظم جلسات اقتصادی دریا ویژه شهرستان ، گفت: پیگیری و فراهم نمودن ظرفیت صادرات خرمای شهرستان از بندر تجاری شادگان، فعال شدن حوزه اقتصادی دریا توسط دستگاه‌های متولی ، پیگیری کاشت درخت حرا توسط منابع طبیعی ،اهتمام ادارات در انجام وظایف نسبت به کارآمدی حوزه مربوطه، همکاری محیط زیست در اجرای پروژه های اشتغالزایی را از مهمترین مواردی هستند که باید ویژه پیگیری شوند.

خبرنگار ناصرحکیمی

۴/۵ - (۱ امتیاز)

By ناصر حکیمی

خبرنگار کسی است که هرروز دنیا و اتفاقات آن را می بیند.او همه چیز را از نزدیک زیر نظر دارد و اخبار را برای جامعه منتشر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *