رسانه ایران باران نیوز بر اساس رسالتی که دارد خبرها و نکات قابل توجه پیاده‌روی اربعین را منتشر می کند.
یکی از نکات مهم بهداشتی در پیاده‌روی اربعین و شایع ترین اتفاق تاول پاهاست که در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی عفونت پا را به همراه دارد.جهت کم کردن تاول و از بین بردن آن و عقب نماندن از قافله عشق توجه زوار حسین(ع) را به توصیه های بهداشتی جلب می کنیم.

⭐️ انتخاب کفش مناسب و راحت مهم ترین کار زائر اباعبدالله(ع) است کفشی که حداقل قبل از آغاز پیاده روی یک هفته استفاده شده باشد تا پا به آن عادت کند و جنس کفش به شکلی انتخاب شود که جاذب عرق باشد و رطوبت که عامل تاول است را کم کند.

⭐️ از جوراب های ضخیم استفاده کرده و در صورت امکان حتما بصورت روزانه آنها را عوض کرده یا شستشو دهید.

⭐️ استفاده از چسب ضد حساسیت که می‌بایستی قبل از پیاده روی دور انگشتان پا بسته شود و همچنین قرار دادن پنبه در نقاطی از پا که امکان تاول در آن نقاط بیشتر است.

☀️ در هنگام پیاده روی هر زمان که امکانش فراهم شد پاهای خود را با آب خنک شتشو و ماساژ دهید.

⭐️ اگر بنا به دلایلی پای شما را تاول زد جهت جلوگیری از عفونت پیاده روی را قطع کرده و از خودرو برای ادامه مسیر استفاده کنید.

⭐️ پای تاول زده را با آب شستشو داده و با سوزنی تمیز و استریل شده آب محل تاول را خارج کنید باید دقت داشته باشید که پوست تاول را دور نیندازیم و در زمان پانسمان پوست را سر جای خود قرار داده و عمل پانسمان را با دقت انجام دهید تا از عفونت زخم تاول جلوگیری شود.

⭐️ تاول های که قطر آنها ۵ میلیمتر و بالاتر هستند و همچنین تاول های قرمز و چرکین که در جاهای خاص پا مثل زیر ناخن ها بوجود می آیند شرایط خاصی دارند که حتما و حتما می‌بایستی جهت درمان آنها از کادر درمان مستقر در طول مسیر کمک گرفت و از خوددرمانی اجتناب کنید.

⭐️ در کوله پشتی خود پمادهایی مثل تتراسایکلین همراه داشته باشید و در صورت تاول زدن شدید پا حتما از دمپایی راحت و نرم استفاده کنید.

⭐️ در پایان جهت پیاده روی معنوی و همراه با سلامت کامل به نکات بهداشتی توجه نموده و نهایت دقت را در حفظ و نگهداری خود و همراهان داشته باشید .

نویسنده:علیرضا بهمنش

۵/۵ - (۱ امتیاز)

By سیاوش باران وند

خبرنگاری شغل، حرفه، عشق و هنر است. هنر و عشقی که با جان و دل آمیخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *