به گزارش ایران باران نیوز از شهرستان هندیجان، علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، عبدالحسن دریائی فرماندار شهرستان هندیجان، سید حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران و دیگر مسئولین شهرستان و در جریان سفر به شهرستان هندیجان طرح مجتمع ۳۹۵ هکتاری پرورش میگو شهدای هندیجان را افتتاح کردند.
علی سلاجقه معاون رئیس جمهور گفت: یکی از موضوعات مد نظر مقام معظم رهبری اقتصاد دریا محور می باشد که در جلسه روز شنبه در مجمع تشخیص مصلحت نظام تولید آبزی پروری را در صدر درخواست ها اعلام خواهیم کرد.
سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران گفت: با افتتاح این طرح ۳۹۵ هکتاری ۹۰۰ تن به ظرفیت صیادی هندیجان که از نظر درصدی ۷۰ درصد افزایش خواهیم داشت و نیز باید ظرفیت های کرانه، پس کرانه و فرا پس کرانه را در نظر گرفت.
نماینده عالی دولت در شهرستان هندیجان گفت: با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری در مورد رشد تولید، تمام مسئولین شهرستان با تلاشی مضاعف در حال بسترسازی جهت تحول در زمینه رشد تولید هستند تا شعار سال تحقق یابد.
وی افزود: با توجه به‌ بیش از ۹۵ کیلومتر مرز ساحلی شهرستان با خلیج فارس و در صورت راه اندازی صنایع تبدیلی و جانبی از قبیل تکثیر، عمل آوری، بسته بندی و کارخانه غذای میگو شهرستان هندیجان قطب آبزی پروری صنعتی استان خواهد شد.
فرماندار شهرستان هندیجان گفت: در صورت اجرای کامل طرح ۳۹۵ هکتاری پرورش میگو زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر بصورت مستقیم و ۴۰۰ نفر غیر مستقیم در شهرستان فراهم می شود.
خبرنگار: ناصر حکیمی

۵/۵ - (۱ امتیاز)

By ناصر حکیمی

خبرنگار کسی است که هرروز دنیا و اتفاقات آن را می بیند.او همه چیز را از نزدیک زیر نظر دارد و اخبار را برای جامعه منتشر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *