حجت الله کفشیری شاعر خوزستانی در وصف حال و هوای آلوده و پر از دود این روزهای خوزستان شعری به این مضمون سروده است.
شعری در وصف دودستان خوزستان:

ای دود خوش آمدی به این خاکستان
جولان بده در دودشش پیر و جوان
از نفت و شکر فقط تو می‌مانی و بس
از سهم تویی در قدح خوزستان
آغوش هوا روی تو باز است بیا
از شوش بگیر تا آبادان، بستان
فیضی ببر از حمایت مسئولین
در کلبه‌ی احزان بُنِه‌ات را بنشان
از ما نفسی مانده، بگیر آن را هم
سرسبزی ما رفته به تاراج خزان
بر سفره‌ی ما هیچ بجز خس‌خس نیست
اینجاست فقط سرفه سر سفره‌ی‌مان
ای “دودِ غلیظ” جان بیا لطفی کن
یک روز فقط سری بزن تا تهران
✍️ حجت‌اله کفشیری

post Rating