موضوع سلامت کودک در سراسر جهان جزو اولویت های مهم سیاستگذاران بهداشت کشورها محسوب می شود و از آنجا که در جوامع امروزی و از دیدگاه مدیریتی، نیروی انسانی باارزش ترین و گرانبهاترین سرمایه هر جامعه ای است، لذا توجه به رشد و تکامل کودکان که آینده سازان جوامع هستند، به نوعی حفاظت از سرمایه های ملی محسوب می شود.

هر کودک با حق بقا، زندگی، رشد و تکامل وحق دسترسی به تغذیه مناسب، سلامت، سرپناه و آموزش متولد می‌شود و این وظیفه بر عهده دولت ها گذاشته شده که امکانات برابر برای همه کودکان فراهم کنند تا بتوانند توانایی های خود را پرورش دهند.کودکان حق دارند از خدمات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی برابر برخوردار شوند. از خشونت های جسمی و روحی دور بمانند.

مداخلاتی که به منظور ارتقای کیفیت مراقبت از کودک انجام می گیرد، پیچیده و پرهزینه نیستند، اما اثرات اجرای آن در کاهش مرگ و میر، آمادگی بهتر کودکان پیش دبستانی، موفقیت در تحصیل و وضعیت تغذیه ای کودک قابل توجه می باشد.

دستیابی به جامعه ای که در آن کودکان دارای بالاترین میزان بقاء و کیفیت  مطلوب زندگی را تجربه نمایند. امید است اجرای برنامه های دولت گامی باشد در راستای دستیابی به آینده ای روشن که با تامین سلامتی برای آینده سازان دور از دسترس نباشد  و در کنار همه اینها نباید فراموش کرد که دستیابی به خانواده و کودک سالم نیازمند افزایش کیفیت زندگی در جامعه وخانواده نیز میباشد که دستیابی به این مهم نیازمند تلاش همه جانبه تمامی ارگانها ونهادهای مرتبط در این زمینه میباشد

۵/۵ - (۱ امتیاز)

By علی ابوزوده

حمایت از محیط زیست وظیفه انسانی همه ی ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *