به گزارش ایران باران نیوز
سلام علیکم ، مدتی است در فضای مجازی از زبان آیت الله سیستانی مطرح شده که کسانی که در دستگاه های دولتی کار می کنند وحقوق دریافت می کنند جایز نیست پشت سر آنان نماز خواند این مضمون سخن آیت الله سیستانی است . بنده بعنوان یک روحانی و یک شاغل رسمی که اطلاع کافی و وافی از این موضوع دارم عرض میکنم روحانیتی که در دستگاه های دولتی شاغل هستند مثل سپاه ، جهاد ، سازمان تبلیغات ، ارشاد ، آموزش و پرورش و هرجایی دیگر که شاغل هستند و آنجا در اداره مربوطه نماز جماعت اقامه می نمایند حقوقی بابت نماز دریافت نمی کنند بلکه حقوق آنان بابت اشتغال رسمی و موظفی شغل آنان است که دریافت می کنند . و روحانیتی که شاغل نیستند و صرفا برای اقامه نماز به آن اداره یا دستگاه میروند باز هم بابت حق الزحمه ی نماز وجهی دریافت نمی کنند ، آنچه اداره و دستگاه ذی ربط به آنها پرداخت می کند بعنوان هزینه ایاب و ذهاب و هزینه ی کارهای فرهنگی از جمله سخنرانی ، بیان احکام شرعی ، روضه ، برگزاری مسابقات و سایر کارهای فرهنگی به آنان پرداخته می شود . و از اول انقلاب تا کنون به همین منوال بوده و هست ، آنچه دیگران در این خصوص دارند تشکیک می کنند و فضا سازی ، بنوعی می خواهند روحانیت محتر م و خدوم را زیر سوال ببرند ، ولی از آنجایی که آقایان محترم روحانی در سراسر کشور میدانند که پولی بایت اقامه نماز نمی گیرند لذا به این حرف و حدیث ها وقعی نمی گذارند ، ولی مسئله برای آنانی که در این زمینه اطلاع کافی ندارند باید روشن شود تا سوء ظن ها و سوء برداشت ها مرتفع شود .
والسلام شیخ رحیم حبیب الهی اهواز